#Články #Lifestyle

BMW M760e xDrive: Luxusní sliniční koráb s pořádným odpichem

BMW M760e xDrive: Luxusní sliniční koráb s pořádným odpichem

BMW M760e xDrive je jedna ze dvou vrcholných motoriozací BMW řady 7, které se pyšní písmenkem M. Jde o luxusní plug-in hybrid s výkonem bezmála 600 koní.

BMW řady 7 je tradiční vlajková loď bavorské automobilky. Doba, kdy jste mohli mít pod kapotou 12válcocý motor už je pryč. Dvě vrcholné motorizace, které nesou označení M, jsou elektromobil a plug-in hybrid. Mnou testovaný plug-in hybrid BMW M760e xDrive má pod kapotou 571 koní a úplným vrcholem nabídky je elektromobil BMW i7 M70 xDrive se stádem 659 komí pod kapotou. Mimochodem, stejnou techniku používá i Rolls-Royce Spectre.

BMW M760e xDrive je Rolls-Royce v kabátě BMW

Už samotný fakt, že BMW řady 7 sdílí techniku s vozem značky Rolls-Royce o něčem vypovídá. Rolls-Royce Spectre je sice pouze jako elektromobil, ale základ platformy je stejný. A skutečně i BMW M760e xDrive hýčká luxusem. Do té doby jsem za svoji 10letou kariéru motoristického novináře netestoval luxusnější, ale ani dražší auto.

Posádku zahrne luxusem a ohromí komfortem

Přicházím k autu, mačkám tlačítko a dveře se mi samy otevírají. Usedám do luxusního interiéru a maximálně komfortní sedačky, šlapu na brzdový pedál a dveře se samy zavírají. Křišťálovým voličem směru jízdy „řadím“ D a vyjíždím. Auto se ve výchozím módu Comfort s úžasnou lehkostí přenáší přes nerovnosti běžných českých silnic. Skoro mám pocit, že řídím vznášedlo, které levituje nad silnicí.

Z BMW M760e xDrive se může stát i pořádná střela

Po přepnutí do módu Sport se ale z tohoto ultra-komfortního korábu stává sportovně laděný sedan. Podvozek je nadprůměrně komfortní i nadále, ale citelně ztuhne. Plynový pedál je citlivější, řízení tužší a prioritou hybridního systému je maximální výkon. Z nuly na stovku se více než dvoutunový sedan katapultuje za 4,3 sekundy. V zatáčkách pak rozhodně nemám pocit, že řídím 5,4 metru dlouhé auto, protože zatáčí velmi ochotně a můj pocit je, že řídím minimálně o půl metru kratší vůz. Je to díky natáčecí i zadní nápravě, která autu dává mnohem lepší agilitu. Při tomto jízdním módu mi pak auto dovolí jet zatáčku i mírně bokem, takže je to skutečné BMW se vším všudy.

BMW řady 7 působí majestátně

Design je subjektivní záležitost, z čeho je jeden nadšený, druhému se líbit nemusí. Vozy BMW, zejména pak díky obřím „ledvinkám“ vpředu tyto kontroverze působí. Zhodnocení designu tedy nechám na každém z vás. Co se ale BMW řady 7 rozhodně nedá upřít, že působí majestátně. Zejména pak, když ho zaparkujete vedle běžného auta a vynikne jeho velikost a celková mohutnost. Zkrátka i vzhledem je to pořádný luxusní koráb.

Spotřebu asi majitelé BMW M760e xDrive příliš neřeší, ale …

Fakt, že pod kapotou nenajdeme dvanáctiválec, ale „pouze“ šestiválec s elektromotorem s sebou nese zajímavou přidanou hodnotu. Při výkonu, který by onomu dvanáctiválci odpovídal (nebo i vyšším) je vůz překvapivě úsporný. Na elektřinu totiž reálně ujede okolo 60 kilometrů a to v zimním období. Po ujetí 141 km jsem tedy měl spotřebu 3,9 l/100 km a k tomu 24,3 kWh/100 km.

Při klidné jízdě je v interiéru úžasné ticho

BMW řady 7 bylo vždy velmi tiché auto, protože 12válcobé motory mají mnohem plynulejší chod než například běžné 4válcové. Navíc BMW u své vlajkové lodi rozhodně nešetří na odhlučnění. Ale s částečně elektrickým pohonem je auto ještě mnohem tišší. Elektrický pohon může pohánět BMW M760e xDrive i maximálně povolenou dálniční rychlostí v Česku a když řidič nepožaduje plný výkon, elektromotor k pohonu stačí. Pak je uvnitř mnohem větší ticho, než na co byli dosud majitelé těchto luxusních sedanů zvyklí. Samozřejmě na kratších trasách, ale plně elektrická verze i7 takto tiše zvládá i delší trasy.

BMW M760e xDrive je luxusní a umí být sportovní i úsporné

Když to tedy shrnu, pak BMW M760e xDrive je luxusní sedan, který je nabitý moderními technologiemi. Zároveň je ale velmi univerzální, protože může být maximálně komfortní, nebo v něm můžete probudit sportovní geny, ale pokud si chcete užívat spíše klidnou jízdu, umí být i velmi úsporný. Zkrátka, toto auto si můžete přizpůsobit aktuální náladě a situaci.

Marek Tomíšek

Přečtěte si také: Mercedes-Benz G 580 EQ dokáže v terénu neuvěřitelné věci