Páteční káva: Prodej nespokojenosti
O vaši pozornost se uchází stále větší množství reklamních sdělení. Kromě veškerého reklamního šumu, který si uvědomujete, existují podprahová reklamní sdělení, jejichž cílem je upoutat vaši pozornost a získat vaše peníze.
Napsal jsem více než 50 knih a devátá z nich se nyní dočkala filmového zpracování. Natáčení filmu zahrnuje mnoho strategií, například jakými auty budou postavy jezdit, jakou značku oblečení budou nosit a jaké jídlo a nápoje budou na plátně konzumovat. Cílem všech těchto různých typů reklamy není přimět vás přemýšlet, ale vyvolat ve vás pocity a reakce.
Nedávno jsem četl fascinující knihu o hazardním průmyslu. Prakticky každý, kdo hraje online nebo v kasinu, chápe realitu, že dlouhodobé matematické prognózy hazardních her mu nejsou nakloněny. Pokud však kasino dokáže vytvořit smyslové přetížení, mají hráči tendenci snížit svou odolnost a vsadit mnohem více, než by jinak riskovali, kdyby měli klidný prostor a rozumný časový rámec na zvážení svého jednání.
Meditace neboli vyčištění mysli je opakem smyslového přetížení. Inzerenti a kasina vědí, že pokud se nacházíte ve stavu klidu a vyrovnanosti, je velmi nepravděpodobné, že budete provádět nerozumné nebo nechtěné nákupy nebo riskovat peníze, které si nemůžete dovolit ztratit. Prvkem číslo jedna, který vám chtějí inzerenti a kasina prodat, je nespokojenost. Pokud se jim podaří nás přesvědčit, že se všichni mají lépe, užívají si lepších věcí a žijí lepší život než my, budeme kupovat výrobky a služby a sázet peníze způsobem, jakým bychom to jinak nedělali.
Jsem i nadále přesvědčen, že nejrychlejší způsob, jak získat vše, co chcete, je být spokojený s tím, co máte. Moje dlouholetá každodenní praxe sestavování zlatého seznamu, o kterou jsem se podělil v mnoha knihách i v těchto týdenních sloupcích, je cvičením ve spokojenosti. Při tomto přístupu se musíme pohybovat na hraně toho, že jsme spokojeni tam, kde jsme, a zároveň si stanovujeme dlouhodobé cíle, abychom v budoucnu dosáhli víc. Tyto dlouhodobé cíle se vytvářejí v době soustředění a rozjímání, nikoliv v zápalu propracované reklamy nebo hry v nablýskaném kasinu.
Dělat dobrá rozhodnutí je často stejně jednoduché jako vyhnout se špatným rozhodnutím. Jedním z nejlepších způsobů, jak se vyhnout špatným rozhodnutím, je dostat se do prostředí a myšlení, které podporuje moudrost, nikoliv impulzivitu.
Během dnešního dne si stanovte
vlastní cíle a vsaďte na sebe.
„Dnes je ten správný den!“